• Tech

Zabeležen prvi slučaj prevare uz pomoć AI sintetizovanog glasa

Hakeri naveli menadžera da im uplati 243.000$

by Marija Coha / 17.09.2019 -> 10:03:15 / 165 views

Danas je već teško razlikovati pravi tekst od lažnog,  i originalni video zapis od deepfake-a, a po svemu sudeći, u porastu je i upotreba i “fake” govornih tehnologija. Wall Street Journal nedavno je objavio prvu priču o slučaju prevare za koju je korišćen glas, a koja se bazira na veštačkoj inteligenciji, tzv “vishing” (voice phishing).  Ova prevara je izvesnu kompaniju, čije ime nadležni nisu objavili, "olakšala" za 243.000 dolara.

Kako su “audio deepfake” postali  jezivo precizni, kriminalci su se poslužili komercijalno dostupnim  AI softverom za generisanje glasa kako bi se lažno predstavili  kao CEO nemačke matične kompanije, koja je vlasnica energetske firme sa sedištem u Velikoj Britaniji.  Potom su naveli izvršnog direktora kompanije da hitno uplati novac mađarskom dobavljaču u roku od sat vremena, uz garancije da će transfer biti odmah vraćen. CEO kompanije, kako se navodi, čuvši poznati nemački naglasak i govorne obrasce svog šefa, nije posumnjao ni u šta.

Naravno, ne samo da novac nije vraćen, nego su prevaranti pozvali ponovo kao nemački CEO da zatraže još jedan hitan transfer novca. Ovog puta, međutim, britanski CEO odbio je da izvrši uplatu.  Kako se ispostavilo, sredstva koja su preneta u Mađarsku na kraju su premeštena u Meksiko i druge lokacije. Nadležni tek treba da utvrde krivce za  ovu cybercrime operaciju.

Prevarena firma osigurana je u kući Euler Hermes Group, koja je pokrila celokupne troškove ove isplate. Incident se navodno dogodio u martu, a imena kompanije i uključenih pojedinaca nisu obelodanjena kako se ne bi remetio tok istrage.

Napadi u formi lažnog predstavljanja zasnovani na "voice AI" tehnologiji samo su početak onoga što bi moglo da uzrokuje glavobolje preduzećima i organizacijama u budućnosti. . Kako alati za oponašanje glasova postaju realniji, tako je verovatnije da će ih kriminalci koristiti  za svoje poslove. Postavljanjem identiteta na telefonu, potencijalnom kriminalcu olakšava se pristup informacijama koje su inače privatne i koje se mogu zloupotrebiti.

Prošle godine, Pindrop - firma za cyber sigurnost koja dizajnira anti-fraud voice softver, prijavila je povećanje ove vrste prevara za 350% od 2013. do 2017, pri čemu je jedan od 631 poziva bio sintetički kreiran. Da bi kompanije bile zaštićene od propusta koji donose ekonomsku i štetu po reputaciju, od presudnog je značaja da se “glasovna” uputstva verifikuju i pratećim e-mailom ili na druge načine.

Marija Coha

Ostavite vaš komentar

Back to top