• Mindset

10 saveta za pisanje bloga prilagođenog pretraživačima

by Marko Sinadinović / 01.11.2019 -> 12:36:02 / 294 views

Pisanje bloga zahteva veštinu, a da bi vaši čitaoci bili privučeni i ostali zainteresovani za vaše radove, trebalo bi  razmisliti o strukturi svog bloga i pisati korisne odnosno dopadljive članke. Strukturiranjem svojih članaka vi možete pomoći vašim čitaocima da bolje shvate osnovnu koncepciju članka putem naslova, podnaslova i jasnih paragrafa. Ako ljudi razumeju članak, vide u njemu korisne informacije, zavole ga, oni će biti skloniji da ga podele na društvenim mrežama i time će povećati rang vašeg bloga u pretragama.

Dakle, ako želite da poboljšate svoje rangiranje, poboljšajte svoje svoje veštine pisanja.

Za mnoge, pisanje članaka prilagođenih pretraživačima i pisanje članaka velike kreativne vrednosti predstavlja suštu suprotnost, ali to zapravo nije istina. Pisanje članaka prilagođenih pretraživačima je tehnika pisanja koja samo utiče na algoritam čitljivosti koji pomaže pretraživačima da vaš članak pozicioniraju na svoje mesto "pod Google suncem". To ne isključuje kreativnu vrednost koja zavisi od vaše sposobnosti da vežete čitaoce za ono o čemu pišete. Ova dva koncepta pisanja zaista idu ruku pod ruku.

Pre nego počnete pisati – istražite ključne reči!

Mnogi blogeri jednostavno krenu pisati u naletu inspiracije, šta god im padne na um, ali ako želite bolju čitljivost i poziciju u pretragama, morate istražiti koje su to teme koje interesuju čitaoce. To možete postići istražujući koje su ključne reči koje ljudi pretražuju najčešće.

U ovom tekstu preporučujemo vam 8 potpuno besplatnih alata za istraživanje ključnih reči:

  • Google Trends

  • Google Search Console

  • Google Correlate

  • Keyword Sheeter

  • AdWord & SEO Keyword Permutation Generator

  • Answer the Public

  • Keywords Everywhere

  • Wordtracker Scout

A sada se prebacujemo na samu veštinu pisanja.

1. Razmislite unapred o temi

Šta je glavna poruka članka i na koje ključno pitanje želite da date odgovor? Koja je suština članka? Kako želite da se osećaju čitaoci na kraju članka?

Zapišite odgovore na ova pitanja pre početka pisanja kao ideje-vodilje za dalji rad.

2. Smislite strukturu članka

Svaki članak mora posedovati jasnu strukturu:

  • Neki vid uvoda (u kome ćete predstaviti ključne odlike teme o kojoj pišete);

  • Telo članka (u kome je glavna poruka napisana);

  • Zaključak (u kome se sumira opšti utisak i zatvara tema).

3. Koristite jasne paragrafe

Svi tokom pisanja koristimo paragrafe, ali ne koriste ih svi funkcionalno. Ne počinje se novi red pisanja samo da bi struktura članka izgledala lepše grafički, za novi red pisanja mora postojati logički razlog, odnosno misao koja se ne može sumirati u jednom pasusu.

Postoji jedno pravilo koje kaže: "Ako ne možete sumirati ideju u jednoj rečenici, treba vam više rečenica, a ako vam treba previše rečenica – onda vam sigurno fali više paragrafa".

4. Koristite naslove i podnaslove

Naslovi i podnaslovi nisu samo važni zbog čitljivosti, već i zbog pretraživača. Naslovi pomažu pretraživačima da iz njih "razumeju" temu članka koji poseduje određenu dužinu i vreme iščitavanja. A u nastavku, naslovi i podnaslovi pomažu čitaocima da pogledom "skeniraju“ najvažnije stavke članka, tako da je preporučljivo da u njima iskoristite neke od ključnih reči koje će zainteresovati čitaoce. Naravno, ne treba preterivati sa gomilanjem ključnih reči na malom prostoru, jer to može izgledati poprilično neprirodno.

5. Koristite signalne reči

Signalne reči ne utiču značajno na pozicioniranje članka u pretragama, ali su važne za strukturu članka u kontekstu zadržavanja pažnje čitalaca.

Šta su signalne reči? Na primer, ako koristite članak u prodajne svrhe, pojačaćete razloge zašto bi čitaoci trebalo da kupe proizvode koje promovišete koristeći signalne reči poput "pre svega", "naravno", "glavno“, "svakako", "sigurno“, "ujedno“, "zato što“.

Koristeći signalne reči dajete punoću onome što želite da potencirate i navodite čitaoca na zaključak koji ste za njega pripremili u nastavku.

6. Koristite kontrolnu grupu

Pre nego objavite članak, dajte ljudima različite starosne dobi, različitih interesovanja i obrazovanja, da pročitaju članak. Njihovi iskreni utisci će vas uputiti na ispravke koje morate učiniti, bilo stilske, bilo gramatičke.

7. Optimizujte dužinu članka

Minimalna dužina članka bi trebalo da bude 300 reči. Pretraživači preferiraju duže članke jer su informativniji i predstavljaju veštijeg pisca, odnosno utrošeno vreme autora. Međutim, utrošeno vreme autora često se ne poklapa sa vremenom koje je na raspolaganju čitaocima za čitanje, pogotovo u današnjem vremenu smanjene pažnje i brzog protoka informacija. Pronađite balans i fokusirajte se na bitne stvari tokom pisanja.

8. Koristite unutrašnje linkovanje

Ako ste nekada ranije pisali na istu i sličnu temu, ne zaboravite da to u novom članku pomenete i postavite link ka pređašnjem članku. Ne samo da ćete tako dobiti na autoritetu pisca o toj temi, već je unutrašnje linkovanje jako bitno za pretraživače. Naravno, i čitaocima će biti interesantno da pročitaju povezan članak na temu koja ih interesuje, što doprinosi tome da provedu više vremena na vašem blogu.

9. Konstantno dopunjujte blog novim sadržajem

Konstantno dodavanje novih članaka na vaš blog "govori" pretraživačima da je vaš blog aktivan. Ukoliko dođe do veće neaktivnosti na blogu, pretraživači će ga ređe "pročešljati" i rangirati slabije u pretragama. Ali nemojte objavljivati članke u žurbi samo zbog negativnih efekata neaktivnosti, već se potrudite da oni budu kvalitetni i sadržajni. Irelevantni članci takođe nanose štetu blogu.

10. Yoast SEO plugin

Ukoliko koristite WordPress platformu za vaš blog, upotrebite Yoast SEO plugin o čemu je bilo reči u jednom od prethodnih članaka. Yoast SEO plugin će vam značajno pomoći u pisanju članaka prilagođenih pretraživačima. Ovaj dodatak će skenirati vaš članak i oceniti sve njegove aspekte, te vam dati smernice šta je dobro, a šta možete da poboljšate.

Crvenom tačkom će biti obeležene problematične stvari, narandžastom stvari koje su relativno dobre ali se mogu lako popraviti ,dok će zelenom tačkom biti obeležene stvari koje ste dobro uradili.


Dani kada se lako moglo doći do prve pozicije u pretraživačima su odavno prošli. Danas, kvalitetno prilagođavanje sadržaja algoritmu pretraživača jedino donosi rezultate. Takav sadržaj kreira interesovanje koje vodi do porasta uzajamnog linkovanja, deljenja na društvenim mrežama i do čitalaca koji se konstantno vraćaju na vaš blog.


Izvor za fotografije: Pexels i Yoast

Marko Sinadinović

Stručnjak za digitalni marketing, gejmer, pijanista i kolekcionar stripova.

Ostavite vaš komentar

Back to top