• WordPress

3 načina da uz pomoć Google Analytics poboljšate svoj sajt

by Redakcija / 07.11.2019 -> 09:42:10 / 224 views

Google Analytics se često navodi kao koristan alat za praćenje i upravljanje podacima sajtova. Međutim, ako ne znate kako da upotrebite informacije koje vam pruža ova platforma, cela priča može izgledati kao gubljenje truda i vremena.

U suštini, analitika je jedan od najboljih načina za poboljšanje vašeg sajta. Jednom kada uviditeu čemu je značaj podataka koje Google Analitics prikuplja, možete ih primeniti da biste privuklii nove, a trenutnim korisnicima pružili bolji doživljaj vašeg sajta.

Ovaj će vam post pokazati šta Google Analitics može da uradi, a zatim ćemo podeliti nekoliko saveta za korišćenje podataka o sajtu kako biste poboljšali vidljivost, kvalitet i sadržaj. Hajde da počnemo!

 

Uvod u Google Analytics

 

Google Analytics je alat koji vlasnici i menadžeri sajtova koriste za prikupljanje informacija o njima. Prikazuje informacije u vezi sa publikom sajta, akvizicijama, ponašanjem korisnika i konverzijama u raznim tabelama i grafikonima.

Da biste dodali Google Analytics na svoj sajt,  potrebno je da generišete tracking  ID i dodate ga u kod.  Međutim, postoje i plugin-i za korisnike WordPress-a kojima se ovaj proces može pojednostaviti, kao što je  Google Analytics Dashboard iz MonsterInsights-a:

Međutim, ukoliko imate više sajtova, prebacivanje između naloga da biste videli vašu analitiku može vam biti zamorno. Srećom, ManageWP ima zgodnu Google Analytics funkciju koja vam može pomoći da lako pratite podatke svog sajta na jednoj kontrolnoj tabli.

Naša Google Analytics funkcija je besplatna za korišćenje. Možete dodati onoliko naloga koliko vam je potrebno i nadgledati ih sve sa svoje ManageWP kontrolne table. Osim toga, možete lako da uvrstite Google Analytics podatke u izveštaje za vaše klijente kako biste pokazali kako se vaš rad isplati.

 

3 načina da pomoću Google analitike poboljšate svoj sajt

 

Vaš Google Analytics dashboard - bilo da se nalazi na samoj platformi, u WordPress-u preko plugin-a ili na vašem ManageWP nalogu - može da vam prikaže podatke o sajtovima, ali ne može da vam kaže kako da ih koristite. U nastavku ćete pronaći tri ključna saveta za preduzimanje akcija na osnovu svojih saznanja.

1. Pratite izvore upućivanja da biste povećali saobraćaj

Znati odakle dolazi saobraćaj na vašem sajtu može vam se učiniti kao novotarija, ali zapravo može biti izuzetno korisno kada je u pitanju vaša marketinška strategija. Kada znate kako vaši korisnici stižu na vaš sajt, možete jasno da vidite koji metod promocije deluje, a koji ne.

Svoje referentne izvore možete videti tako što ćete otići do Acquisitions > All Traffic > Channels. Tu ćete dobiti lep pregled načina na koji većina posetilaca saznaje o vašem sajtu:

 

Mnogo toga možete naučiti gledajući ove informacije. Na primer, ako je broj ljudi koji pronađe vaš sajt organskom pretragom vrlo mali, znate da je potrebno da optimizacija pretraživača (SEO) na vašem sajtu bolje funkioniše.

Isto tako, ako vam nalozi na društvenim mrežama donose dosta saobraćaja, znate da ta vaša trenutna strategija funkcioniše bolje u odnosu na ostale. Ove informacije mogu vas takođe podstaći da proširite svoju marketinšku strategiju na društvenim mrežama u skladu sa tim.

2. Pratite ponašanje korisnika da biste smanjili stope napuštanja početne stranice

„Bounce rate“ vašeg sajta odnosi se na broj posetilaca koji kliknu na link do jedne od stranica, a zatim je napuste bez interakcije. Iako visoka stopa napuštanja početne stranice u nekim nišama ne mora da bude nužno problematična, ona generalno ukazuje na problem koji zahteva vašu pažnju.

U Google Analitics-u možete da vidite stopu napuštanja početne stranice ako odete na Behavior > Overview i pogledate ispod crte grafikona. Takođe možete pronaći korisne grafikone korisničkog protoka koji pokazuju kako se korisnici kreću po vašem sajtu:

 

Generalno gledano, napuštanje stranice se dešava zato što je posetilac očekivao da će ga link dovesti do određene stranice, ali ga je zapravo odveo negde drugde. Ovo može ukazivati na lošu navigaciju sajta ili zbunjujući anchor tekst.

Posmatrajući koje od vaših stranica imaju najviši stepen napuštanja početne stranice i pregledavanjem dijagrama tokova da biste videli kako posetioci dolaze do tih stranica, možda ćete biti u stanju da otkrijete neke probleme sa navigacijom na vašem sajtu. Zatim možete da korigujete svoj dizajn da biste poboljšali korisničko iskustvo i smanjili stopu napuštanja početne stranice.

3. Notirajte popularne postove da biste poboljšali strategiju sadržaja

U većini slučajeva postoje određeni postovi koji se pokazuju boljim od ostalih. Gledajući ove objave, možete saznati o tome koji tip sadržaja vaši posetioci vrednuju i drugim korisnim savetima koji će vam pomoći da poboljšate strategiju sadržaja.

Ako pratite  Behavior > Site Content > All Pages, moći ćete da vidite koji su vaši postovi i stranice najpopularniji. Zapamtite: moguće je da ćete moratu da dodate svoj tracking ID za Google Analytics na svaku stranicu koju želite da pratite (mada je vise puta to uključeno u oznaku <head>.) Ako vaš tracking ID nije uključen, stranica vam se možda neće prikazati ovde:

 

Zabeležite koje su vaši najpopularniji postovi i stranice, a zatim idite na svoj sajt i pogledajte. Razmotrite teme koje su pokrivene i da li ste te postove kreirali drugačije u poređenju s drugim sadržajem na vašem sajtu. Na primer, da li u vašim visoko uspešnim postovima ima više slika, boljeg SEO-a ili određenih tagova koji dobro funkcionišu?

Zatim možete oponašati ove funkcije u budućim postovima i videti da li one takođe rade dobro. Nema potrebe da izmišljate rupu na saksiji kada je u pitanju strategija sadržaja. Gledanje vaših najpopularnijih postova može vam pokazati šta vole vaši korisnici, tako da možete da kreirate vise takvih.

 

Zaključak

 

U početku, korišćenje Google Analitycs-a može potpuno da vas zaokupi i zatrpa podacima. Sve tabele i grafikoni lako vas mogu navući da zapravo i propustite da iskoristite sve informacije koje sadrže kako biste poboljšali svoj sajt.

U ovom postu smo razmotrili tri načina na koji možete preuzeti podatke sa kontrolne table Google Analytics i dalje ih koristiti da biste sajt učinili uspešnijim:

  1. Pratite izvore upućivanja da biste povećali saobraćaj
  2. Pratite ponašanje korisnika da biste smanjili stope napuštanja početne stranice
  3. Notirajte popularne postove da biste poboljšali strategiju sadržaja

 

Imate li pitanja o tome kako da koristite Google Analitics za poboljšanje veb stranice? Ostavite ih u odeljku za komentare ispod!

 

Autor ovog članka je Will Morris sa GoDaddy Blog. Ilustracije sa sajta Pexels.

 

 

Redakcija

Ostavite vaš komentar

Back to top